Visste du att 83% av all kommersiell kommunikation sker genom endast Ett av våra Fem klassiska sinnen nämligen synen?
Det lämnar ynka 17% för att tillgodose de övriga fyra sinnena och det är inte alltid man kan smaka eller känna på en produkt eller tjänst. Samtidigt påverkas nästan 75% av våra dagliga känslor av luktsinnet. Faktum är att vårt luktsinne är det starkaste utav våra Fem klassiska sinnen och är också det mest oskyddade sinnet. Tyvärr så är luktsinnet ett av de sinnen som helt har förbisetts i varumärkesbyggnaden… fram tills nu. Aroma Marketing Sverige™ hjälper företag att doftprofilera ert och stå ut från era konkurrenter. Vad betyder det att ha en varumärkesdoft och hur kan varumärkesdoften bygga upp varumärket?
Varumärkesdoft är någonting som förknippas med ert företag oavsett om man går till en butik, köper hem en produkt eller träffar företaget ute på en mässa. Doften ska lämna ett oförglömlig intryck på kunden samtidigt som den lämnar kvar en upplevelse av varumärket.