Varför varumärkesdoft?
En butikskedja som har en och samma doft får kunderna att känna igen sig även om de befinner sig i en annan stad. Med hjälp av en varumärkesdoft kan företaget förmedla företagets grundvärderingar och även fånga upp kundens uppmärksamhet bland många olika konkurrenter. Man har även möjlighet till att skapa ett beroende till företagets produkter och man kan rikta sig mot en speciell målgrupp. Människan kan ha tusentals doftminnen som kan ta oss till olika perioder under vårt liv. En människa kan känna igen och komma ihåg över 10 000 olika doftkompositioner.
För företag som använder sig av varumärkesdofter är det en unik chans att integrera sig i kundernas minne och även de blivande kundernas undermedvetna. Med hjälp av dofter kan man sammanfattningsvis:
Vad kan vi göra för er?
Aroma Marketing Sverige® har kompetensen att hjälpa företag med doftprofilering. Vi utvecklar en unik doft i vårt egna laboratorium enligt era önskemål som kommer associeras med ert företag. Efter det att doften är klar så kan den användas ute på event, mässor, i företagets lokaler, appliceras på visitkort och anställda kan till och med använda doften som parfym på jobbet.