Dofter i världen

3 sep, 2013

På den europeiska marknaden upptäcktes dofter i detaljhandeln för ca 15 år sen. Sedan dess har doftdesign och doftmarknadsföring växt för varje år. Nu kan vi märka att det är få butiker som inte använder sig av doftmarknadsföring och doftdesign i våra grannländer som Tyskland, Danmark, Spanien, Ryssland osv. Man kan säga att doftdesign och doftmarknadsföring växer fram snabbare i dem delar av marknaden där det finns stor konkurrens.

I dagens läge är det inte tillräckligt att locka kunderna med bra kvalitet på varan eller tjänsten. Butiker och shoppingcentrum måste erbjuda sina kunder och besökare någonting extra, det måste vara ett nöje och en upplevelse. Shopping (ett ord som redan verkar vara fast etablerat i lexikonet för de flesta språken) är en av de många sysslor som människan spenderar en stor del av sin fritid på, och denna process bör ge oss glädje, framkalla positiva känslor, lämna minnesavtryck och skapa upplevelser.

Doftmarknadsföringsteknik kan hjälpa er att möta kundernas förväntningar kring shoppingupplevelse.

Idag används dofter inte bara för medicinska och kosmetiska ändamål, utan även för att förbättra effektiviteten på ett kontor, för att minska aggression i kollektivtrafiken, i reklamsyfte liksom för att locka kunder i handeln.

Vilken strategi väljer ni? Vill ni att dofter skall locka till er besökare och kunder eller att dofter skrämmer bort era kunder? Vi erbjuder kostnadsfri konsultation om doftdesign till alla våra nya kunder.

Vi hjälper er att doftdesigna ett event, eller doftmarknadsföra era produkter. Aroma Marketing Sverige™ erbjuder er att öka produktivitet på kontoret, öka försäljningen i era butiker eller bara förbättra luftkvaliteten för era besökare, och samtidigt erbjuda de en riktig shoppingupplevelse.
Hur doftar det hos er?